Visuell identitet

Norsk kylling

Næringsmiddelbedriften Norsk Kylling AS ble grunnlagt i 1991. I 2012 ble bedriften heleid av REMA – som iverksatte en stor endringsprosess for hele virksomheten. Nå går Norsk Kylling nye veier for å sikre bærekraftig produksjon av kylling – sunn og trygg mat av høy kvalitet til hele Norge.

I 2021 flyttet produksjonen til et nytt anlegg på Orkanger rett utenfor Trondheim. Der forfølger de ambisjonen om å bygge verdens beste næringsmiddelkjede. Tank har ny visuell identitet som gjenspeiler nettopp dette.

Norsk Kylling 15 Screen

Gjennom stjernen understrekes ambisjonen om å være leder, ta ansvar, være forbilde. Sporene forteller om virksomhetens kjerne og ønsket om å gå nye veier, tenke nytt. Sirkelformen hinter til virksomhetens kretsløpsøkonomi og verdikjede, samtidig som den symboliserer tillit og samhold.

Fargepaletten gir assosiasjoner til landbruk og norsk fauna, samtidig som den oppleves som jordnær og positiv. Det er en rik palett som tilfører identiteten dynamikk og fleksibilitet og det etterlatte inntrykket utstråler energi, harmoni, varme og troverdighet.

Tank har vært en god og kreativ sparringspartner. Sammen utviklet vi en visuell profil som gjør at vi får vist oss fram på en god og troverdig måte. Vi er veldig fornøyd med måten de ivaretok oss på, og vi får mange positive tilbakemeldinger på konseptet.

Hilde Talseth, adm. dir. i Norsk Kylling
NK Artboard 8 Rundet
NK Artboard 13 Rundet
NK Artboard 14 Rundet
NK Artboard 16 Rundet

Layoutsystemet tar opp i seg de runde formene fra logoen med avrundede hjørner som understreker det vennlige uttrykket.

Norsk Kylling 22 Screen
Norsk Kylling 22 copy Screen