Visuell identitet
Høie har satt sitt preg på skandinaviske hjem i mer enn 170 år. I 1850 ble det startet produksjon av tekstiler i Høie-vassdraget helt sør i Norge. Tilgangen på ubegrensede mengder med rent norsk fjellvann var det viktigste bidraget til at kvaliteten på stoffene ble kjent som de beste i Skandinavia. Gjennom historien har dyne- og sengetøyprodusenten bygd en sterk posisjon på kvalitet og høy komfort.
Vi har ryddet og tydeliggjort den visuelle identiteten i sammenheng med oppdatert forretnings- og kommunikasjonsstrategi. Logoen er som alltid kjernen i identiteten. Den allerede godt kjente signaturen er videreutviklet, for bedre funksjonalitet i digitale flater og for applikasjon på produktene. Men, det rene og klassiske med det sorte og hvite videreføres
Høie selges og markedsføres hovedsakelig på det nordiske markedet men en stor andel produkter eksporteres også utenfor Norden. Identitetens skriftvalg tar derfor høyde for mange språk. Typografi-paletten oppleves, med kombinasjonen av skriftsnitt, som skandinavisk og moderne, men også lun og hjemlig.
Høie skal inspirere, i alle sesonger, stemninger og livsfaser. Med en frisk og naturlig fargepalett og et designsystem med stor fleksibilitet og rom for lekenhet er Høie med deg hele veien. Høie hele livet.
Høie krepp er en spesiell veveteknikk med luftlommer som gjør at sengetøyet føles lunt om vinteren og svalt om sommeren. Høie var først i verden med å lansere krepp på sengetøy. «Endelig kunne husfruen ta en tur til byen i istedet».
Høie.no