God smak i ny drakt
Drytech lager prisbelønnet og knallgod turmat av høy kvalitet. Gjennom en omfattende strategisk prosess har vi jobbet med å styrke modermerket Drytech samtidig som hele produktporteføljen er redesignet. Produktene har fått et ærlig, teknisk og umiddelbart uttrykk med økt brukervennlighet i fokus.
«Dette er et vanskelig produkt å designe, siden man har så liten kontroll på hvordan pakken vil se ut med produktet i, fordi den vakuumeres, noe som gjør at den krølles på en uforutsigbar måte. I tillegg må man tenke på at den skal være enkel å åpne med våte, kalde fingre, og at den skal være enkel å finne i ryggsekken. Løsningen, med produktnavnet over hele pakningen, sikrer svært god synlighet i butikkhyllen, og de ulike fargekodene for frokost, lunsj og middag gir rask og nyttig informasjon for forbruker. Det at dehar løftet bildet av måltidet til toppen av pakken, gjør også at selve retten kommer bedre til sin rett.
Vi opplever at designerne har svært god forståelse for produktets utfordringer, og at de har løst dem på en måte som gjør dem om til muligheter (uforutsigbar pakke = mulighet for stor synlighet, ulike måltider = mulighet for tydelig kommunikasjon). Dette er enkelt, kompromissløst og appellerende, og svarer like godt på funksjon som på form.»
- Juryens uttalelse